Ruské médiá špiní Babiše! Podívejte se, proč jim leží v žaludku

Nemilého překvapení se dočkal Andrej Babiš ze strany svých tradičních podporovatelů, mediálních platforem Kremlu. Úřední list ruské vlády Rossijskaja gazeta se rozepsal o loňských masivních demonstracích v Praze i těch po celém Česku a připomněl, že Babiš připravil občany o desítky milionů eur. Doslova napsal, že zmíněné peníze ukradl.  

Zmíněný článek se podrobně vrací k masovým demonstracím na pražském Václavském náměstí i Letenské pláni z roku 2019. Pod mezititulkem „I Babiše vyzývali k odchodu, a neodešel“ Rossijskaja gazeta vyčísluje statisícové účasti protestech a líčí motivy transparentů. „Babiš ukradl svým občanům desítky milionů eur,“ píše doslova.

Jeden v Rusku publikovaný článek českého dotačního magnáta nijak neohrožuje. Jeho funkce je zjevně jiná. S největší pravděpodobností jde o zdvižený prst, jímž Kreml dává Babišovi najevo, že ruské mediální platformy, které dosud Andreje Babiše buď výslovně podporovaly, či se o něm vyjadřovaly jen zdrženlivě, mohou kdykoli otočit.

Kreml tak Babišovi výmluvně ukázal limity jeho politického působení. Politik, který oslabuje vlastní mandát masivním střetem zájmů a z tohoto svého selhání odmítl vyvodit politické důsledky, vytvořil nebezpečnou paralelu. Ta se nyní dobře hodí Kremlu k zatracení výzvy českého premiéra stran demokratizačního pohybu v Bělorusku. „Dnes se zloděj Babiš, který byl naprosto lhostejný k názoru lidí na shromážděních, zavázal učit ostatní, jak žít,“ manipuluje ruský web Babišovým nepochybně chvályhodným, leč sotva účinným prohlášením na podporu běloruských občanů.

I v tom jsou totiž Babišův střet zájmů a jeho neúcta k demokratickým institucím zhoubné. Česká republika kvůli nim zdaleka netratí jen na penězích, ale přichází i o schopnost se byť jen slovem svého čelního představitele zasadit o právní stát kdekoli v zahraničí.


cs_CZCzech
cs_CZCzech